Otwarcie igrzysk olimpijskich to zawsze  wielkie wydarzenie. Nie tylko artystyczne i sportowe, ale także komercyjne. Milionowe kontrakty reklamowe, lokowanie produktów i rewia mody to tylko niektóre formy szeroko rozumianej komercji. Komercji, która jest ważną częścią igrzysk i dzięki emocjonującym kampaniom promuje sport.
Co zobaczyliśmy w Rio? O tym więcej w dalszej części wpisu. Zapraszam do lektury 😉

Z dumą wspieramy mamy

Tradycją już jest, że głównym partnerem igrzysk jest Procter & Gamble, grupa kapitałowa zrzeszająca dziesiątki marek z branży kosmetycznej i chemii domowej. Już po raz kolejny spece od marketingu pracujący dla P&G zaserwowali nam znakomitą kampanię pt. „Z dumą wspieramy mamy”, której osią jest poświęcenie matek dla kolejnych i kolejnych pokoleń sportowców.

Olimpijski Samsung Galaxy S7 Edge

Zanim rozpoczęło się otwarcie Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro w uważnie obejrzałem ostatni przed widowiskiem blok reklamowy w telewizji (chociażby właśnie dla reklamy P&G). Niestety nie doczekałem się w nim pełnej reklamy Samsunga, który jest drugim wielkim partnerem igrzysk. Poniżej jednak wklejam filmik do pełnego spotu, który moim zdaniem jest… taki sobie.

Defilada sportowców i nachalne lokowanie produktu

Pamiętasz Igrzyska Olimpijskie w Londynie? A czy pamiętasz jak sprytnie lokowano na nich Samsunga Galaxy S3? Właśnie wtedy po raz pierwszy zobaczyłem jak można skutecznie lokować produkt… nie pokazując logo producenta. Dla przypomnienia schemat wyglądał następująco:
Najpierw bardzo ciekawa reklama w telewizji i ukazanie charakterystycznego kształtu
Później lokowanie podczas otwarcia w wielu fragmentach widowiska
Jak dla mnie majstersztyk.
Tym razem nie zdecydowano się na podobny ruch, za to wielkie logo C&A na marynarkach gospodarzy było moim zdaniem trochę nie na miejscu. Można to było zrobić znacznie ciekawiej, a i podpisanie kontraktu przez brazylijski komitet olimpijski z firmą z niższej półki cenowej i nachalne promowanie z mojej perspektywy jest takim sobie ruchem, zwłaszcza, że C&A nie jest brazylijskim producentem.

Ogólnie „to tak średnio bym powiedział”

Otwarcie igrzysk to coś co zawsze mnie kręci. Dlatego też oglądałem na żywo i poszedłem spać (a raczej się zdrzemnąć) gdy już było jasno. Po czterogodzinnej drzemce… obejrzałem otwarcie jeszcze raz (tym razem przyspieszyłem nieco defiladę) i powiem jedno. Cytując klasyka, ” to tak średnio bym powiedział”. Nie spodziewałem się widowiska jak w Londynie (według mnie już nikt w tym stuleciu nie zaproponuje nic lepszego), ale chyba pierwszy raz po znakomitym otwarciu w Soczi letnie igrzyska odstają artystycznie od zimowych.
Nie mówię, że było źle, ale potencjał został trochę zmarnowany. Pamiętacie kraby i robale? Przecież z tego można było zrobić niezłe widowisko. Na plus za to jest olimpijski znicz. Motyw słońca jest naprawdę znakomity.

Okazja Miesiąca - 400zł do biedronki z Kartą Simplicity

W tej ramce co jakiś czas znajdziesz nową, ciekawą promocję bankową. Tym razem jest to karta kredytowa Simplicity w CitiBanku. Promocja umożliwia zgarnięcie bonu o wartości 400zł do biedronki, w zamian za spełnienie warunków

Podstawowymi warunkami promocji są:

  • Wyrobienie karty i dokonanie 5 transakcji miesięcznie w ciągu 2 pierwszych miesięcy (łącznie 10 transakcji)
  • Zgoda na przetwarzanie danych w celach marketingowych

Szczegóły promocji dostępne są na stronie banku. 

  • Sprawdź ofertę
  • A co ty sądzisz o otwarciu igrzysk w Rio?

    Wiem, trochę sobie ponarzekałem, ale tak to już jest jak się wygodnie ogląda spektakl na kanapie. Ciekawi mnie jednak Twoja opinia. Co sądzisz o tym widowisku, a także o olimpijskich reklamach i lokowaniu produktu? Czy według Ciebie piarowcy dali radę?